Trwa generowanie dokumentu...

Zakończono!

Pobierz

E-book: Jak napisać profesjonalny biznesplan?

jak napisać biznesplan
Data: 2013-11-22 Kategoria: Ebooki

Biznesplan to narzędzie bardzo przydatne w firmie – zarówno nowo powstającej, jak i już funkcjonującej na rynku. Dlatego też warto poświęcić trochę czasu na zapoznanie się z zasadami tworzenia takiego dokumentu – może się to okazać naprawdę przydatne dla rozwoju firmy.

Czym jest biznesplan?

Biznesplan to pojęcie wywodzące się z język angielskiego i oznaczające po prostu plan biznesowy. Wykorzystywany jest dla celów planistycznych wewnątrz firmy bądź też jako dokument dla potencjalnych inwestorów czy banków. Dzięki niemu można w prosty sposób określić, czy przewidziane przedsięwzięcie gospodarcze będzie opłacalne.

Biznesplan jest tworzony zazwyczaj w kilku określonych celach. Pierwszym z nich może być szczegółowe opisanie przedsięwzięć gospodarczych, które są zaplanowane na przyszłość. Drugi dotyczy udowodnienia, że przedsiębiorca posiada niezbędne umiejętności, doświadczenie i kompetencje, które gwarantuję powodzenie zamierzeń biznesowych. Jeszcze innym celem jest natomiast chęć pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania.

Struktura biznesplanu

Budowa biznesplanu uzależniona jest od tego, jak duże jest przedsiębiorstwo, w jakiej branży działa i jaki jest cel tworzenia dokumentu. Mimo to można wskazać, które elementy powinny zostać zawarte w modelowym biznesplanie, tak aby był on czytelny i poprawny.

Na początku należy więc umieścić element, który w praktyce tworzy się na końcu – spis treści. Podobnie jest z następującym po nim streszczeniem – je także należy pisać dopiero po stworzeniu pozostałych fragmentów. Dzięki tym dwóm aspektom biznesplan będzie czytelny już od samego początku.

Merytoryczną część biznesplanu warto rozpocząć opisaniem charakterystyki przedsiębiorstwa oraz – w przypadku firm już funkcjonujących na rynku – jego historii. Nawiązanie do wcześniejszych sukcesów i osiągnięć albo atutów działalności będzie z pewnością dobrze wyglądało. W następnym punkcie należy przejść do charakterystyki oferowanych przez firmę produktów i usług. Dalej, odpowiednimi punktami będą analiza otoczenia przedsiębiorstwa, opis marketingu i sprzedaży, planów i harmonogramów działań oraz przeprowadzona analiza finansowa.

Kontrola biznesplanu

Dzięki kontroli możliwe jest zaobserwowanie i ocena funkcjonowania firmy w określonym miejscu i czasie. Jeśli występuję określone nieprawidłowości, dzięki kontroli można ustalić ich przyczyny i wyciągnąć wnioski, pozwalające na eliminację błędów.

Data: 2013-11-22 Kategoria: Ebooki
pdf
e-book w formacie PDF (druk do ręcznego wypełnienia) Do wydrukowania e-booków PDF wymagany jest program Acrobat Reader w wersji 8.0 lub nowszej, dostępny na stronie Adobe
docx
e-book w formacie DOCX (edytowanie, wydrukowanie, zapisywanie) Do edycji e-booków DOCX wymagany jest program Microsoft Word 2010 lub nowszy.