Trwa generowanie dokumentu...

Zakończono!

Pobierz

Prezenty o małej wartości - 2016

prezenty o małej wartości
Data: 2016-01-19 Kategoria: Wskaźniki Tag artykułu: prezenty o małej wartości

Prezenty o małej wartości - definicja

Art. 7 ust. 4 ustawy o VAT definiuje pojęcie prezentów o małej wartości. Po pojęciem tym kryją się przekazywane przez podatnika konkretnej osobie towary:

1) o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób;

2) których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa w pkt 1, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 10 zł.

 

Ważne!

Wartość upominków przekazanej jednej osobie należy konsekwentnie sumować w skali roku. Sprawdź, jak prowadzić ewidencję prezentów o małej wartości.

Prezenty o małej wartości a reklama

Przykładem na zastosowanie powyższej reguły jest reklama. Podatnik może rozdawać prezenty o małej wartości typu upominki z logo firmy, takie jak długopisy, koszulki lub kalendarzyki potencjalnym klientom.

Jeśli jednak limit w wysokości 100 złotych na jedną osobę zostanie przekroczony, prezent powinien zostać opodatkowany odpowiednią stawką VAT. W takiej sytuacji opodatkowaniu będzie podlegać całkowita wartość wydanego upominku.

Data: 2016-01-19 Kategoria: Wskaźniki